Ako dostať firmu do Google máp? Vytvorte firme profil v Google Moja firma

Ako teda dostanete firmu do Google máp? Krátku odpoveď som už napísal v názve článku. Vytvorte firme profil v službe Google Moja firma. Prvá výhoda vytvoreného profilu je, že sa budete zobrazovať v mapách Google. Čo je hlavným cieľom správne vyplneného profilu v Google Moja Firma? Google sľubuje, že to vašej firme prinesie nových zákazníkov. V skratke—je to pravda. O chvíľu sa dozviete prečo je tomu tak. Článok je určený v prvom rade tým, ktorí nevedia ako docieliť zobrazenie firmy na Google Maps. Je tiež pre všetkých, ktorí si chcú skontrolovať či majú profil v Google moja firma vyplnený správne, a aj pre tých, ktorí hľadajú tipy ako už vytvorený zápis v Google Moja firma posunúť na vyššiu úroveň.

Druhá výhoda je, že sa vaša firma zobrazí na mape priamo medzi výsledkami vyhľadávania. Vďaka tejto skutočnosti sa človeku, ktorý vyhľadáva môžete zobraziť hneď na troch miestach naraz: na začiatku, formou plateného odkazu, na mape vo výsledkoch vyhľadávania a pod ňou v organických výsledkoch. Google aj vďaka GPS vie, že sa váš potenciálny zákazník nachádza na konkrétnom mieste a vďaka zápisu v Google mape mu ukáže aj vašu firmu. Správne vyplnený záznam je tiež užitočný spätný link—to pomáha pri SEO.

Tip: Klienti sa často dotazujú ako zmením fotografiu, ktorú Google zobrazuje pri profile ako prvú. Vybrať konkrétnu fotografiu nejde. Vymeniť za inú ju však viete tak, že tú, ktorú tam určite nechcete, z profilu jednoducho vymažete a Google tak musí vybrať inú.
Ako funguje zobrazenie firmy na Google Maps?

Úplne najdôležitejšie pri snahe o zobrazenie firmy na Google Maps je zvoliť si správne kategóriu profilu v službe Google Moja firma. Google mapy priamo zohľadňujú zvolenú kategóriu. To ovplyvňuje aj možnosti, ktoré pre vyplnenie profil Google Moja firma ponúka. Často je to kameňom úrazu pre mnohých klientov, ktorí ku nám prichádzajú. Je totižto veľmi dôležité na tomto mieste poznamenať, že tento profil nie je možné jednoducho dodatočne zmeniť. Google partneri zmenu vedia zariadiť ale je to zbytočná komplikácia.

Aby Google vedel zobrazovať firmu správne treba mať vyplnené všetky potrebné informácie, ktorých nie je málo.

Recenzie v Google Moja firma sa zobrazujú na prominentnom mieste, hneď pod názvom firmy.

Recenzie sú veľmi dôležitá súčasť zobrazovania vašej firmy vo vyhľadávaní. Je veľmi dôležité aby ste mali veľké množstvo pozitívnych recenzií. Google si však recenzie pýta sám. Robí to napríklad cez aplikáciu v mobilných telefónoch, kedy zohľadňuje aj GPS polohu vašich zákazníkov. Po získaní recenzie potom Google preferuje aby majiteľ stránky na ňu v krátkom čase odpovedal. Recenzie nie je možné vymazať.

Google oslovuje ľudí, ktorí sa nachádzajú v blízkosti firmy, aj so žiadosťou o iné informácie. Pýta od nich napríklad aj potvrdenie správnosti informácií v profile. Ale pozor, túto možnosť nikdy neponúkne samotnému majiteľovi profilu.

Tip: Ako docieliť aby ste mali viac pozitívnych recenzií v Google mapách? Ako majiteľ firmy viete spraviť napríklad to čo my. Po každom úspešnom projekte si odporúčanie vypýtajte—najlepšie osobne. Pre túto príležitosť máme vytvorený špeciálny e-mail. Odporúčania si však pýtame najmä osobne.

Fotky od vašich zákazníkov profilu pridávajú autenticitu a skvele dopĺňajú bohaté a kvalitné fotografie vašej firmy, výrobkov, priestorov a členov tímu pri práci. Fotky zákazníkov, rovnako ako pri recenziách, treba aktívne pýtať. Ich špecialitou je, že sa nedajú odstrániť ani vymazať. Google partneri však vedia zariadiť stiahnutie vyslovene nevhodných fotografií nahraných zákazníkmi. 

Otázky a odpovede sú určené pre vašich potenciálnych zákazníkov. Aby našli odpovede na často kladené otázky (FAQ). Ak sa vás vaši zákazníci dookola pýtajú na konkrétnu vec, aj na tomto mieste v profile Google Moja firma je miesto, kam môžete napísať odpoveď.

Príspevky sú jedna z najnovších funkcií. Google tlačí na to aby ste aspoň jeden krát do týždňa uverejnili nejakú novinku. Jeden krát do týždňa je zároveň maximálna platnosť jedného príspevku. Treba na to myslieť pri obsahovom marketingu vašej firmy. Napríklad pri uverejňovaní nových článkov na vašom blogu.

Posielanie správ. Google preferuje keď majiteľ profilu Google Moja firma ihneď odpovedá na momentálne otázky návštevníkov. Podobne ako správy na Facebooku. Meria tiež čas odpovede. Pre dôsledného manažéra firmy to znamená ďalšiu app-ku v mobilnom telefóne. 

Služby boli pôvodne prístupné iba v profiloch pre hotely. Po novom sú prístupné pre všetkých. V čase písania článku sa však zobrazovali iba pri vyhľadávaní na mobilných zariadeniach—je to čerstvá novinka a v Google na nej stále pracujú.

Štatistiky, nech vyzerajú akokoľvek zaujímavo, podľa mňa nemajú pre manažéra firmy veľký význam. Jediné, čo považujem za prínos, je pozrieť sa, či ste dosiahli nárast zobrazení a či pribudli aj nejaké kliknutia. 

 

Ak vás tento článok zaujal, môžete sa tešiť na nasledujúci článok, ktorý pripravujem:
Chcete aby cez Google mapy prišlo viac klientov? Skúste tieto tipy

Rád vám pomôžem dostať firmu do Google mapy
Kontakt

 

Podobné články / Similar posts

 

 



Prihláste sa na odber noviniek z blogu