Druhá Slavova rada: Správne kľúčové slová pre Google reklamu

Na prvý pohľad sa môže zdať, že vybrať vhodné kľúčové slová nie je žiadna veda. Výber týchto slov však môže skrývať mnohé úskalia.

Kľúčové slová sú tie slová, na ktoré sa chcete so svojimi reklamami v Google zobrazovať. Ak predávate hračky, kľúčovými slovami môžu byť napríklad „detské hračky“, „hračky pre deti“, „lacné hračky pre deti“. Na prvý pohľad môžu všetky tieto slová pôsobiť ako tie správne, no treba zistiť, či vám prinášajú zákazníkov a teda aj objednávky. Pri kľúčových slovách si treba dať pozor na tieto dva javy:

Príliš všeobecné kľúčové slovo

 

Ako prvé slovo, ktoré vám pravdepodobne napadne v spojitosti s detskými hračkami, bude kľúčové slovo „hračky“. A tu sa môžu skrývať zrady a problémy.

Prvým problémom bude to, že pri slove „hračky“ sa budete zobrazovať aj na hľadané slovné spojenia ako „hračky pre psov“, „hračky pre mačky“, „hračky pre škrečka“. Tieto produkty však nepredávate, takže i keď zaplatíte za kliknutia a za dovedenie návštevníkov na vašu stránku, žiadnu objednávku vám to neprinesie. V tomto prípade treba myslieť aj na nevhodné kľúčové slová, ktorými vylúčite to, čo neponúkate, ako napr. „pre psa“, „pre mačky“, atď.

Druhým problémom môže byť vaša obmedzená ponuka, resp. šírka sortimentu, napríklad ak predávate len drevené hračky. Iba malá časť ľudí, ktorí hľadajú hračky, bude mať záujem práve o drevené hračky. Ale opäť, ak budete inzerovať všeobecne na slovo „hračky“, zaplatíte aj za prekliknutia cez spojenia ako „plyšové hračky“, alebo „magnetické hračky“. V tomto prípade odporúčame preto zvoliť kľúčové slová „drevené hračky“ a „hračky z dreva“. Neprinesú síce také množstvo prekliknutí ako všeobecné slovo „hračky“, ale sú presnejšie cielené na váš sortiment. Čo to znamená? Inzercia bude lacnejšia a aj šanca na získanie objednávky bude podstatne vyššia. Takže vo výsledku zarobíte viac.

Tretí problém bude, že na toto všeobecné slovo „hračky“ bude cieliť pravdepodobne aj veľa vašej konkurencie, čím sa môže inzercia neúmerne predražiť. Preto ak vyberiete všeobecné kľúčové slovo, treba si skontrolovať, či prináša objednávky a želaný zisk. Ľahko sa môže stať, že môže byť zdrojom vysokých nákladov, ktoré v konečnom dôsledku prevýšia zisk a vytvoria vám tak stratu.

Príliš konkrétne kľúčové slovo

 

Opakom predchádzajúcej situácie je voľba príliš konkrétneho kľúčového slova, napr. „drevené hračky z orechového dreva“. Je to trochu extrémny príklad, ale ide nám o vaše pochopenie situácie. Keďže je toto kľúčové slovo až príliš konkrétne, šanca, že ho niekto bude hľadať, je veľmi malá. Dokonca ak zvolené kľúčové slovo vyhľadáva veľmi malý počet ľudí za mesiac, Google takéto reklamy nezobrazí vôbec. Takéto nastavenie vám prinesie veľmi málo návštevníkov a takmer žiadne objednávky.

Kľúčové slová, ktoré sú „mimo“

 

Predstavte si situáciu, že predávate iba drevené hračky, ale v trende sú hračky plyšové. Začnete inzerovať na kľúčové slovo „plyšové hračky“ v nádeji, že sa dovedeným návštevníkom zapáčia aj vaše drevené hračky a možno si ich kúpia. V poriadku, niekedy aj motyka vystrelí, ale v 99 %-tách bude motyka slúžiť len na kopanie a takto nastavená reklama vám nebude fungovať. Zamerajte sa radšej na tie kľúčové slová, ktoré naozaj definujú váš sortiment a to, čo zákazník na vašej stránke nájde. Nesnažte sa zákazníkovi nútiť niečo, čo nehľadá v domnienke, že ho presvedčíte o opaku. Takto reklama v Google vyhľadávaní nefunguje, respektíve, neprinesie vám výsledky, ktoré očakávate.

Nevýkonné kľúčové slovo

 

Aj keď vyberiete tie najvhodnejšie kľúčové slová a budete sa držať rád spomenutých vyššie, ešte nemusíte mať úplne vyhraté. Môže nastať situácia, že k vám prídu dobre zacielení zákazníci, ale nenakúpia, alebo kúpia málo. Potom treba hľadať príčinu niekde inde. Buď to bude problém spojený s cenami (ste výrazne drahší ako konkurencia), s dostupnosťou tovaru (nemáte tovar skladom, resp. máte dlhú dobu dodania), alebo s e-shopom. E-shop je neprehľadný alebo nesprávne funkčný, napríklad sa zle zobrazuje na mobiloch, alebo nemá prehľadné kategórie tovaru. Príčin môže byť teda mnoho. Z tohto dôvodu je potrebné merať výkon každého kľúčového slova, správne vyhodnocovať výsledky a následne optimalizovať kampaň alebo webovú stránku/e-shop.

Čo by ste mali preto spraviť inak?

 

Premyslite si a spíšte si kľúčové slová, ktorými by ste opísali váš sortiment. Tieto slová zaraďte do svojej kampane, prípadne ich pošlite správcovi vašej kampane. Sledujte, ktoré slová zarábajú viac a inzerujte najmä na tie, ktoré sú výkonné a prinášajú objednávky.

Pomohla vám Slavova rada? Tešte sa ďalšiu, bude už čoskoro!
Mali by ste záujem o Google reklamu od nás?
Kontakt

 

Podobné články / Similar posts

 

 

O autorovi

Kristína u nás riadi všetky copywritingové aktivity – či už ide o obsah pre webstránku, katalóg, leták, brožúru, alebo blogové články. Všade tam, kde klient potrebuje pomôcť obsah vymyslieť, upraviť, opraviť alebo prekopať od prvého písmenka až po poslednú bodku mu rada podá pomocnú ruku. Riadi Facebookové stránky, píše pre ne príspevky a venuje sa tiež napĺňaniu webstránok obsahom.

Slavo je odborník na internetový marketing a zároveň náš hlavný programátor. Z jeho klávesnice vzišiel aj náš vlastný administratívny systém pre webstránky lioWEB. Slavo má cit pre dobré a efektívne nastavenie vašich Google Ads kampaní, vlastní certifikát Google Partner. Pomôže vám aj s nastavením kampane na Facebooku a s marketingom všeobecne.



Prihláste sa na odber noviniek z blogu