Nepodceňujte obsah na vašom webe

Mnohí zákazníci pri tvorbe nového či prerábaní starého webu zabúdajú na obsah. Chcú prerobiť logo, grafiku, chcú mať na stránke veľa moderných prvkov a aplikácií, ale keď príde na rad otázka: A čo spravíme s obsahom? nepovažujú ju za dôležitú. Je to chyba.

 

Obsah webu je to jediné čo priláka návštevníkov cez Google

 

Každý z vás už niekedy niečo !googlil” — vyhľadával cez internetový vyhľadávač Google. Zadali ste si slovo do vyhľadávača a čakali, čo vám ukáže. Hneď ako vám Google ukázal výsledok, ktorý na prvé prečítanie nesplnil vaše požiadavky, pokračovali ste v čítaní na druhý, tretí a na prvé dve stránky ste ani neklikli.

Alebo inak. Povedzme, že ste na prvý link v poradí predsa len klikli. Obsah, ktorý ste však našil vás po 2-3 sekundách presvedčil aby ste z nej odišli. Zhrození. Boli na nej buď príliš všeobecné informácie, skopírované informácie z iného webu alebo nepresné údaje. Takáto stránka pre vás nemala hodnotu. Aj keby mala grafiku, ktorý by zniesla porovnanie s top dizjanérmi. Ani vtedy by pre vás nemala žiadnu hodnotu.

 

Texty skopírované z inej stránky = nula návštevníkov

 

Výborne. Ak ste dočítali až sem, ste zákazník, ktorý pochopil, že web s obsahom má pridanú hodnotu. To je prvý dobrý krok. Dostali ste vstupenku na štart. Zákazník, ktorý tvrdohlavo stojí za tým, že si obsah napíše sám, sa žial častokrát nedostane ani na tento štart. Vyzerá to tak, že si doma otvorí Word, desať minút popremýšľa a začne Googliť. Skopíruje jednu vetu z jednej konkurenčnej stránky, druhú z druhej a teší sa, že obsah na web je na svete. Česť tým zákazníkom, ktorí si nechajú poradiť a texty svedomito napíšu sami s tým, že potrebujú len korekcie.

Ak patríte k tým, ktorí obsah nechcú riešiť preto, lebo ľudia vraj neradi čítajú a vy ich nechcete textami zaťažovať, zmeňte prosím názor. Určite, ten, kto rýchlo hľadá kontakt na pneuservis Púchov nepotrebuje siahodlhé texty, potrebuje len číslo. Ak však vaša stránka nemá slovné spojenie “pneuservis Púchov” nikde na stránke riadne spomenuté, ako môže Google tušiť, že ste pneuservis z Púchova ? No žiadno, pretože Google nie je človek, aby si to domyslel a ponúkol tak vašu stránku potencionálnemu zákazníkovi.

“Myslite na to, že stránku vytvárate nielen pre zákazníkov, ale aj pre Google.”

 

Treba písať o tom, čo by ste ako zákazník hľadali vy

 

Základom pri písaní je pravidlo: dávajte na web taký obsah, aký by ste sami ako zákazník hľadali. Ak by ste hľadali firmu na opravu strechy, čo by vás zaujímalo? Čo robí, s akými materiálmi pracuje, v akom okolí strechy rekonštruuje a aké má referencie. Nepíšte všeobecne, píšte konkrétne. Pochváľte sa tým, aký tovar alebo službu viete dodať rýchlejšie ako konkurencia. Pochváľte sa tým, že viete vypracovať kalkuláciu do 24 hodín. Dajte zákazníkovi viac ako jeden dôvod, pre ktorý by si mal vybrať práve vás.

 

Najčastejšie chyby v obsahu vychádzajú z neskúsenosti

 

“Sme profesionálna firma s dlhodobou tradíciou v danej oblasti podnikania. Ponúkame komplexné riešenia na mieru, máme bohaté referencie a flexibilný prístup k zákazníkovi.”

Gratulujem, ste jednou z tisíc firiem, ktorá si za svoj úvodný text zvolila síce pozitívne, ale veľmi neurčité opísanie. Z daného popisu si zákazník môže vyvodiť všeličo, aj to, že ste predavačom záhradného ratanového nábytku. Ak neviete popísať svoje služby vy, ako ich potom môže nájsť a využiť zákazník? Píšte ľudsky. Napíšte, čím konkrétnym pomáhate zákazníkom a ako.

“Sme slovenská firma, ale neovládame ani základy spisovného slovenského jazyka”

V poriadku, firma, ktorá vám bude robiť webstránku, zase nebude vedieť podbiť strechu, spraviť elektroinštaláciu či napiecť marcipánové torty. Práve preto je dobré obrátiť sa s obsahom na niekoho, kto má cit pre písanie, štylistiku a spisovnosť. Minimálne taký, aby zákazníkov neoslovili na webe najprv hrúbky, až potom ceny. Ak vám firma ponúkne možnosť korekcie obsahu, využite ju a nečakajte, že to bude zadarmo. Vy by ste tiež zákazníkom nešli prerobiť zadarmo elektriku domov len preto, aby ju mali dobre, pekne a správne.

“Produkt to nie je len cena, výška, váha a farba”

Nielen webstránky, ale aj mnohé eshopy zabúdajú na kvalitný obsah. Pritom popis predávaného produktu je základ, ktorý predáva. Skopírovať popis od konkurencie znamená v očiach inteligentného zákazníka len jedno: buď tovar na sklade nemáte a neviete o ňom nič, alebo vám nezáleží na tom, aby ste kupujúceho dostatočne informovali. Pripísať vlastný názor či opis nikdy nie je na škodu. Ak to nejde, skúste produkty opísať v blogových článkoch, alebo k nim pripojte čo najviac dokumentujúcich fotografií. Pôsobí to dôveryhodnejšie, informatívnejšie a odlíši vás to od konkurencie.

“Všetkovjednejkope”

Aj dobre napísaný text môžete na web nesprávne nahodiť. Používajte odseky, nadpisy, odrážky. Spravte z textu čitateľný a prehľadný článok, aby sa v ňom zákazník mohol dobre orientovať. Rozdeľte jednotlivé služby na podstránky a dajte si námahu ich opísať čo najvernejšie. Nepíšte dôležité veci do stredu článkov, ale do nadpisov, na úvod, alebo na koniec. Ak niečo robíte zadarmo, prípadne lacnejšie, zvýraznite to v texte, aby to zákazník pri skenovaní webu očami vidiel hneď.

“Obsah a fotografie idú ruka v ruke – nerozpájajte ich”

Oživte obsah fotografiami. Ak prezentujete svoju prácu, nafoťte ju čo najlepšie a spravte z nej prehľadnú galériu. Ak sa k vašej práci nedá spraviť fotografia, pretože ste napríklad advokát, virtuálna kancelária alebo čistiaca firma, zvoľte vhodnú tematickú fotku z fotobanky. Pozor, opakujem, z fotobanky, nie stiahnutú niekde z internetu a už vôbec nie od konkurencie. Ani vám by sa nepáčilo, keby vás kopírovala konkurencia, ktorá si na výrobu kvalitného obsahu nechce nájsť čas a energiu.

Ak ste si už teraz istí, že si obsah nebudete vedieť napísať sami, stále môžete byť pokojní. V Lemon Lion pomáhame zákazníkom aj s vytvorením textov na stránku. Nevymýšľame pre nich vety a služby, ktoré nerobia. Sadneme si s nimi, spíšeme si kto sú, čo sú a navrhneme im koncept článkov na web. Mnohým zákazníkom sa lepšie škrtá a opravuje, ako vymýšľa nanovo.

Nechajte si poradiť, alebo napísať obsah na web v Lemon Lion. Ušetríte čas, ktorý môžete venovať podnikaniu.

 

Podobné články / Similar posts

 

 

O autorovi

Kristína u nás riadi všetky copywritingové aktivity – či už ide o obsah pre webstránku, katalóg, leták, brožúru, alebo blogové články. Všade tam, kde klient potrebuje pomôcť obsah vymyslieť, upraviť, opraviť alebo prekopať od prvého písmenka až po poslednú bodku mu rada podá pomocnú ruku. Riadi Facebookové stránky, píše pre ne príspevky a venuje sa tiež napĺňaniu webstránok obsahom.



Prihláste sa na odber noviniek z blogu