08 mar 2017 Nepokazte prvý dojem emailom
Často komunikujem s klientmi emailom, preto vidím veľa emailových podpisov. Nie každý dosahuje úroveň, akú by si moderná firma zaslúžila. Niektoré sú výrazne zlé. Je to ako keď na vás niekto zanechá veľmi negatívny prvý dojem pri prvom osobnom kontakte. Neprídete na obchodné stretnutie v tričku od oleja, všakže? Tak isto by ste nemali zanedbať váš emailový podpis.
Emailový podpis je rovnako dôležitý ako iné časti vašej značky. Slúži na rýchlu orientáciu klienta o tom kto ste, akú firmu zastupujete, aké je vaše postavenie, vaše telefónne číslo, prípadne ako vyzeráte. Taktiež pomáha identifikovať, s kým ste komunikovali aj po dlhšom čase. Žiaľ, naši klienti jeho hodnotu častokrát podcenia.
Čo by emailový podpis mal obsahovať?
Podľa dôležitosti:
- Meno a priezvisko – pravdaže.
- Telefónne čísla – na seba a na firmu.
- Funkciu – pre rýchle zorientovanie sa klienta, s kým z firmy komunikuje.
- Váš email – Ak často vediete skupinové konverzácie, je užitočné mať v podpise aj svoj email.
- Odkaz na váš web – pre tých, ktorí vás nepoznajú.
- Linky na sociálne siete – pridávajte iba pracovné sociálne kontakty, nie osobné.
- Fotka – je nápomocná hneď z viacerých dôvodov: pomáha budovať dôveru, klient vás naživo hneď spozná a pôsobíte serióznejšie.
Čo emailový podpis nemá obsahovať
- Obrázky iné ako logo alebo vaša tvár – Miesta v podpise skutočne nie je mnoho, nezaplňte ho obrázkom vašej predajne.
- Druhotriedne informácie – Fakturačné údaje, reklamy, “Tento email bol odoslaný z iPhone”.
- Inšpiratívne citáty – Áno, aj to niektorí robia.
- Nepoužívajte jeden veľký obrázok s textom – Nedokáže sa prispôsobiť mobilom, dlhšie sa nahráva a niektoré emailové programy ho pripoja ako prílohu, nie ako podpis.
- Text veľkým písmom, ktorý zaberá veľa miesta – Treba myslieť na obmedzený priestor v každom emaile.
Nezabudnite na kvalitné a ujednotené fotografie členov tímu
Nenechajte jednotlivých zamestnancov vytvárať si vlastné podpisy a používať neformálne fotografie zo sociálncyh sietí. Každý spraví niečo úplne iné a vaša drahá, celistvá identita sa rozbije. Nechajte ich individualitu rozkvitať v iných oblastiach. V agentúre Lemon Lion klientom vždy odporúčame s objednaním si jednotných e-mailových podpisov aj profesionálne fotografovanie. Mať kvalitné korporátne fotografie od profesionáneho fotografa je v dnešnej dobe pri e-mailovom podpise veľmi dôležité.
Mobily, mobily, mobily
54% emailov je dnes otvorených a prečítaných na mobile. Takže k otázke ako spraviť super podpis sa pripája druhá: Ako ho spraviť super aj pre mobily? Takže, bannery cez celú šírku a text vo forme obrázku neprichádzajú do úvahy. Spraviť podpis, ktorý sa prispôsobí aj mobilom nie je jednoduché. Ak však máte web od reklamnej agentúry, určite vám radi pomôžu aj s týmto.
Nezabudnite na správne nastavenie poštového klienta
Mať správne nastavené vkladanie podpisu vo vašom poštovom kliente (ako napríklad Mozilla Thunderbird alebo Microsoft Outlook) je rovnako dôležité ako podpis mať. Upozorňujem najmä preto, lebo štandardné nastavenie poštových klientov prehľadnosti emailovej komunikácie nijako neprospieva. Správne si svoj poštový klient nastavíte nasledovne: Návod.
Online generátory emailových podpisov
barlička zdarma
Existujú generátory emailových podpisov zadarmo, ale ako so všetkým čo je zdarma, aj tu je treba robiť kompromisy. Nebudú tak pôsobivé ako tie na mieru. Tu je zoznam niekoľkých dobrých, free generátorov podpisov, ktorý sme pre vás zoradili.
- http://free-email-signature.exclaimer.com/
- https://htmlsig.com/#main-container
- https://www.hubspot.com/email-signature-generator#form-tab-main
- https://newoldstamp.com/editor/
Rozhodli sme sa vrátiť niečo komunite a dať zdrojový kód nášho emailového podpisu zadarmo na stiahnutie. Návod na použitie nájdete v článku “Responzívny emailový podpis na stiahnutie zadarmo“.
Redizajn podpisu, ktorý sme nedávno spravili pre seba.
Rozhodli sme sa zmodernizovať a vylepšiť náš starý emailový podpis. Nový lepšie vyzerá, lepšie sa číta a lepšie zapadá do jednotnej vizuálnej identite firmy Lemon Lion.
Pred tým:
Starý podpis síce obsahoval všetky potrebné informácie, ale chýbala mu lepšia náväznosť na našu značku. Taktiež nemal úplne ideálnu vizuálnu hierarchiu (odstupňovanie dôležitosti informácií). Podpisy navyše nemali zjednotený typ portrétnych ftografií. Niekedy boli použité “výrezy” z fotiek z Facebooku.
Potom:
Nový podpis je kompaktnejší, lepšie štrukturovaný, obsahuje žlté prvky (súlad s jednotnou vizuálnou identitou agentúry) a tiež ikonky na sociálne siete. Celý tím si dal vytvoriť profesionálne fotografie v ateliéri. Všetky v podobnou duchu a spôsobe osvetlenia.
A čo váš emailový podpis? Je dostatočne reprezentatívny, aby ste nepokazili prvý dojem?
Pozrite sa aké emailové podpisy sme už robili.
Podobné články / Similar posts
- > Ako získavať odporúčania od spokojných zákazníkov (a nájsť vďaka nim nových)
- > Miniséria rád od nášho Slava: Najčastejšie chyby, ktoré bránia vašej reklame v Google zarábať viac
- > Nastavenie e-mailového podpisu v Mozzila Thunderbird a MS Outlook
- > Prevádzkujete kemp? Čo by vám nemalo chýbať na webe a prečo
- > Responzívny emailový podpis na stiahnutie zadarmo