Toto robte, aby ste dostávali menej SPAMu

Pre odosielateľov nevyžiadanej pošty, v posledných dňoch akoby začala sezóna. SPAM v emailovej schránke nie je nič nezvyčajné, chodí vo vlnách. Ak však váš priečinok “ Doručená pošta / Inbox” praská vo švíkoch od množstva nevyžiadanej pošty, tu je niekoľko rád, ako nám môžete pomôcť s vylepšením filtrovania SPAMových správ. Čítajte ďalej…

Na zoznamy, na ktoré SPAMeri odosielajú nevyžiadanú poštu sa môže dostať prakticky každý. Nezaradíte sa na ne len registráciou po “kadejakých” webových stránkach. Stačí, keď ako firma máte svoj e-mail uverejnený na stránke. SPAMeri si ho vedia sami, za pomoci tzv. robotov, zistiť a zaradiť si ho do databázy kontaktov.

Tu sú jednoduché pravidlá, ktoré keď budete dodržiavať, pomôžete nám znižovať množstvo SPAMu vo vašej doručenej pošte:

  1. Nevyžiadané správy nemažte!
  2. Všetku nevyžiadanú poštu z priečinka “Doručená pošta / Inbox” presúvajte do spamového priečinka “ Nevyžiadaná pošta / Spam / Junk”.
  3. Správy zo spamového priečinka “ Nevyžiadaná pošta / Spam / Junk ” tiež nevymazávajte, práve správy v tomto priečinku používame na trénovanie nášho antiSPAMového filtra.
  4. Ak v priečinku SPAM nájdete správu, ktorá tam nepatrí, kontaktujte nás, aby sme upravili nastavenia filtrov.
  5. V prípade, že vám príde akákoľvek podozrivo vyzerajúca správa, nikdy neklikajte na odkazy v tejto správe ani neotvárajte prílohy, vždy sa radšej obráťte na nás a my vám pomôžeme posúdiť, či ide o podvodnú alebo inak nebezpečnú emailovú správu.
Tip: Aby ste sa mohli uvedené pravidlá dodržiavať, musíte mať možnosť pracovať s priečinkom “ Nevyžiadaná pošta / Spam / Junk”.

Na to aby ste mohli s priečinkom spam pracovať je potrebné používať aj správnu technológiu. Historicky existujú dva spôsoby vyberania emailovej schránky starší POP3 a modernejší IMAP. V prípade, že používate starší spôsob výberu správ cez POP3, neuvidíte vo svojom poštovom programe priečinok so spamom. V prípade, že používate IMAP alebo našu webmailovú aplikáciu cez internetový prehliadač, priečinok so spamom by ste mali mať prístupný.

Pokiaľ neviete spamový priečinok vo vašej emailovej schránke nájsť, alebo vôbec netušíte o čom bol predchádzajúci odstavec, kontaktujte nás, a my vám pomôžeme zistiť potrebné informácie a zabezpečiť správne nastavenia.

Každá firma, vrátane našej, o problémoch so SPAMom vie. Pracujeme na mechanizme ako s ním bojovať efektívnejšie. Jeden zo spôsobov je aj ten, že poštový server neustále vyhodnocuje nové správy v priečinku SPAM a učí sa z nich. Problém však môže nastať vtedy, keď u klientov, ktorí SPAM vymazávajú nájde tento priečinok prázdny. Systém pre filtrovanie SPAMu potom nemôže fungovať efektívne. Tomuto problému predídete, keď budete dodržiavať pravidlá, ktoré uvádzame vyššie.

Tip: Pri filtrovaní SPAMu pomáha aj samotné používanie poštového klienta, napríklad Thunderbird

Pri boji so SPAMom aj samotný poštový klient pomáha tak, že sám dodatočne porovnáva doručenú poštu so svojimi databázami SPAMu. Správu, ktoré vyhodnotí ako problematické označí a sám presunie do priečinka “ Nevyžiadaná pošta / Spam / Junk”. Pozrite sa do jeho nastavení, či máte túto funkciu zapnutú.

 

Niekedy v priečinku SPAM skončí aj dôležitá pošta

 

Bohužiaľ, žiaden filter SPAMu nie je dokonalý a niekedy sa stane aj to, že v spamovom priečinku skončí aj správa, ktorá je pre vás dôležitá. Stáva sa to aj veľkým poskytovateľom ako je Google. Preto je dôležité, aby ste z času na čas skontrolovali aj obsah spamového priečinka, najmä ak čakáte dôležitú správu a tá stále nechodí. Ak ste takúto správu našli automaticky zaradenú v priečinku SPAM, kontaktujte nás. Je to skutočne najlepšie riešenie. Ak totiž túto správu iba presuniete naspäť do priečinka s “ Doručená pošta / Inbox”, náš systém sa z toho nevie poučiť a nabudúce tam podobná správa môže skončiť znova.

Ak ste o týchto pravidlách používania e-mailových schránok doposiaľ nevedeli, je veľmi pravdepodobné, že ich dodržiavaním začnete v dohľadnej dobe vidieť reálny úbytok nevyžiadanej pošty.

 

Podobné články / Similar posts

 

 

O autorovi

Martin vám pomôže vymyslieť kompletnú koncepciu vašej reklamy. Denne s našimi klientmi telefonuje, zisťuje, čo potrebujú a ako by sme im vedeli pomôcť. Má záľubu vo fotografovaní a natáčaní videí, a preto má u nás v agentúre na starosti aj tvorbu firemných fotiek a videí. Je veľmi šikovný v grafike a sleduje aktuálne grafické trendy. Aj preto je našim creative directorom.

Značky:
, ,


Prihláste sa na odber noviniek z blogu