Liatinové kachle Sahara

Ako sme pomohli komunikovať prednosti jedinečných kachlí potencionálnym zákazníkom. Prípadová štúdia.

Liatinové kachle Sahara sú manufaktúrny výrobca z Dubnice nad Váhom, ktorý vďaka používaniu tradičných postupov výrába jedinečné kachle. Klient nás požiadal o tlač letáku. Naším cieľom bolo ukázať Liatinové Kachle Sahara vo forme, ktorá lepšie priblíži ich prednosti cieľovej skupine—potencionálnym zákazníkom. Pri príprave projektu sme však identifikovali nasledovné problémy doterajšej marketingovej komunikácie.

Klient vedel komu sa liatinové kachle doposiaľ podarilo predať, ale doterajší marketing sa sústredil na to, že kachle komunikoval iba ako zariadenie produkujúce teplo. Nič viac. Liatinove kachle Sahara, pred tým ako prišli ku nám, neboli po vizuálnej stránke komunikované jednotne a nemali vytvorenú korporátnu identitu značky. Vzhľadom na to, že sa jedná o exkluzívny tovar svojim zameraním i cenou, upozornili sme na to ako podstatný nedostatok.

Ukážka z prvej fázy prípravy loga Sahara
Finálna verzia loga Sahara so znázornenou ochrannou zónou.

Pri tvorbe komunikácie pre potencionálnych zákazníkov sme, po identifikovaní problémov, navrhli nasledovnú stratégiu. Ešte pred výrobou letákov sme klientovi poradili vytvoriť základnú složku jednotnej korporátnej identity—logo s dizajn manuálom. Ako druhý krok sme navrhli presne zadefinovať, kto sú klientovi potencionálni zákazníci. Kto ich kachle kupoval doteraz? Kupovali firmy alebo aj obyčajní ľudia?

Pomohlo nám to určiť aký štýl komunikácie by potencionálnych zákazníkov mohol osloviť. Navrhli sme sústrediť sa na komunikovanie hodnôt, ktoré zaujímajú cieľovú skupinu––iných ako tých, že kachle produkujú teplo. Sú predsa vhodné na pečenie a aj smaženie, majú výnimočný valcový dizajn, špeciálne technologické riešenie—paraboloid—jedinečný priemyselný vzor a originálne poľovné vzory. Klient tieto ich vlastnosti doposiaľ nekomunikoval. Zákazníci preto kachle porovnávali iba na základe ceny, ktorá nebola vôbec nízka, a bola preto ťažšie zdôvodniteľná.

Výsledkom našej spolupráce bolo logo pre značku Liatinové kachle Sahara, spolu s ktorým sme vytvorili aj dizajn manuál. Vďaka pomenovaniu slabín v komunikácii a ujasnení si, kto sú vlastne zákazníci a čo by ich mohlo zaujať, sme navrhli nový text pre leták, ktorý lepšie komunikoval výnimočné vlastnosti výrobku. Popri profesionálnom fotografovaní kachiel sme sa nezabudli sústrediť aj na detaily. Letáky sme klientovi dodali vytlačené.

Reklamný text po úprave copywriterom

„Kachle Sahara® sú liatinové kachle, ktoré v sebe snúbia stáročiami overené znalosti zlievarenských majstrov a najmodernejšie postupy výroby 21. storočia. Povrch kachlí zdobia poľovnícke motívy. Vďaka paraboloidu a ďalším komponentom v ich srdci, dokážu na jedno naloženie 6 kg suchého dreva kúriť celú noc na znížený výkon. Tieto liatinové kachle nemusia byť len zdrojom tepla, i keď ho produkujú veľmi efektívne. S rodinou alebo priateľmi, v pohodlí domova či v hoteli na nich veľmi jednoducho pripravíte pizzu, lokše alebo palacinky. Na samý vrch môžete položiť dokonca hrniec, v ktorom môžete variť. Vnútorný diel je možné využívať ako piecku na pečenie mäsa alebo koláčov. Na našej stránke nájdete niekoľko praktických a jednoduchých receptov (v sekcií Tipy a Triky).

     Vďaka využitiu tradičných postupov výroby budú tieto jedinečné kachle fungovať aj o ďalších 300 rokov. Vďačne sa stanú srdcom akéhokoľvek priestoru, ak vám na ňom dostatočne záleží. Svojmu potomstvu tak zachováte umelecký artefakt s jedinečným duchom, ktorý bude stále funkčný a bude im prinášať radosť a teplo. Stačí vložiť suché drevo a vysypať nádobu na zber popola. Kachle Sahara® sa vyrábajú manufaktúrnou výrobou v Dubnici nad Váhom, v srdci Európy, na Slovensku. Neváhajate nás kontaktovať. Radi vám zodpovieme aké-koľvek ďalšie otázky.“

 

(Kliknutím na štvorec zobrazíte pôvodný text.)

Ukážka pôvodného textu

„Aj 300 ročné liatinové kachle starých majstrov spoľahlivo fungujú i v súčasnosti. Podľa ich overených postupov a skúseností vyrábame pre vás liatinové kachle SAHARA. Súčasne pri našej výrobe uplatňujeme aktuálne vhodné inovatívne prvky dnešnej doby, čím sme spojili čo dobrého dala minulosť i súčasnosť, a vytvárame tak pre vás priaznivejšiu budúcnosť. Niektoré komponenty kachlí sú chránené úžitkovým vzorom.“

Informačné materiály pre predajné miesta

Na základe podnetu od konečných predajcov sme vytvorili grafiku pre 2 metre široké informačné panely. Tieto boli distribuované na všetky predajné miesta, najmä na tie, kde nie je možné vystaviť produkt. Panel má veľmi veľký rozmer. Pri príprave sme počítali s dvoma plánmi. Prvý plán sú návštevníci predajne, ktorí ho vidia z diaľky. Zachytia hlavnú informáciu. Druhý plán sú tí, ktorých produkt zaujal. Návštevník predajne, po tom ako pristúpi bližšie k panelu, prečíta aj dodatočné, drobnejšie texty. Priložený QR kód obsahuje adresu webovej stránky klienta, kde potencionálni zákazníci získajú podrobnejšie informácie o produkte.

Spokojný klient súhlasil s nakrúcaním takéhoto odporúčania na video
Radi pomôžeme aj s vaším projektom.