Videospot „Košecký dvor“

O projekte Košecký dvor sme na našom webe už písali. V prípadovej štúdii sme spomenuli aj tvorbu videa, ktoré značku lepšie predstavilo verejnosti. Keďže celú prípravu aj tvorbu videa sme si v agentúre užili, venujeme videu samostatný príbeh.

Takže – aké boli plány?

 

Cieľom videa bolo predstaviť značku Košecký dvor, ale zároveň aj filozofiu, ktorej podlieha celý chov a príprava mäsa či mäsových výrobkov. Nechceli sme stále hovoriť len o niečom, čo je slovenské, poctivé, kvalitné, ale skôr vysvetliť prečo môžeme ich mäso označiť týmito prívlastkami. Premýšľali sme, kde budeme natáčanie realizovať. Chceli sme ukázať prírodu Košeckého Podhradia, ľudí, ktorí s chovom pomáhajú a tiež samotnú predajňu a výrobné priestory. V jeden deň sme plánovali natočiť rozhovor s Petrom Cíbikom, riaditeľom celého PD Košeca, ale aj doplňujúce zábery. Samozrejmosťou bola príprava v podobe okruhov otázok, ktoré musíme pred kamerou zodpovedať a povedať si k nim viac. Čakali sme teda na kombináciu pekné počasie a výrobný deň, pretože do prevádzky sme plánovali ísť počas rozrábky mäsa, čiže po porážke, ktorá sa robí vždy podľa potreby predajne a odbytu.

Natáčanie

 

Prvé zábery a takisto aj celý rozhovor o značke sme sa rozhodli realizovať priamo na paši. V stáde sa nachádzali aj dva mladé býky, čo bol pre nás mierne adrenalínový zážitok. Rovnako ako samotná cesta, ktorú sme museli absolvovať na terénnom vozidle nášho klienta. Šikovne sme teda prehádzali techniku z jedného kufra do druhého a hor sa do hôr. Už na pastve sme sa snažili zaznamenať aj zvuky okolia, mučanie kráv, cvrlikanie chrobákov a trhanie trávy, ktorou pán Cíbik kŕmil svoje zvieratá.

Príbeh

 

Keďže majiteľ tejto značky vie, prečo Košecký dvor zakladal a ktorým smerom sa ich výrobky budú uberať, nebolo ťažké tento príbeh dostať aj do videa. Rozprávali sme sa o pridanej hodnote poctivo chovaného dobytku, ktorý má benefit aj pre zdravie zákazníkov. Spomenuli sme, prečo sa rozhodli ísť touto cestou, čo by si ľudia pri nákupe čerstvého mäsa mali všímať a čo rozhodne v zložení košeckých výrobkov zákazníci nenájdu. Jednotlivé myšlienky potom náš video maker Martin preložil zábermi priamo z porciovania mäsa, jeho vykladania na pult v predajni, prípadne z prípravy párkov. Veľmi dobre fungovali vo videu aj zábery na tím Košeckého dvora, napríklad na mäsiarov, ako riešia spracovanie polovíc, na zootechničku, ktorá prišla skontrolovať ovce, alebo predavačku, ktorá do papiera zabalila práve kúpené produkty a poďakovala sa za nákup.

Zvuková stránka spotu

 

Pri tomto spote bolo jedinečné, že sme pri jeho výrobe posunuli hranice nášho bežného rozsahu zvukového spracovania materiálu. Väčšina projektov, ktoré sme doposiaľ robili si vystačila s čistým zvukom rozhovorov a hudobným podkladom. Keďže sme sa však v tomto prípade rozhodli zachovať videosekvencie, v ktorých majiteľ firmy prichádza do kontaktu so zvieratami, rozhodli sme sa do klipu zakomponovať aj zvuky prostredia. Bola to pre nás nová výzva. Keďže ešte stále tieto doplňujúce zábery neboli plánové podľa scenára, aj ruchy prostredia obsahovali zvuky, ktoré boli neželané alebo sme niekde potrebný zvuk nemali zaznamenaný.

 

Zoberte si napríklad také kravy. Počas rozhovoru na lúke produkovali množstvo hluku, ktoré bolo treba „chirurgicky„ vymazávať. Keď sme však potrebovali niekoľko pekných „mú“, boli zvedavé, zato však úplne ticho. Ak sa chcete zasmiať, priznáme sa vám s tým, že jediné zamučanie, ktoré v klipe počujete, napodobnil sám majiteľ popri tom ako nám rozprával vtip mimo kameru.

 

Aby ruchy prostredia pôsobili čo najviac prirodzene, museli sme vytvoriť nanovo množstvo zvukových podkladov: zvuk hmyzu a čvirikanie vtákov na lúke, iný tón čvirikania vrabcov na dvore predajne, bľačanie a cenganie zvoncov na paši, zvuk chladiarenských boxov na predajni. Výsledný podklad je potom mixom množstva zvukov, ktoré vyzerajú akoby boli zaznamenané priamo počas nakrúcania danej scény. Každý bol však zaznamenaný pri inej príležitosti.

Niečo do plusu

 

Keďže ľudia z Košeckého dvora sú veselí, aj do videa sme chceli dostať túto emóciu. Podarilo sa nám to vďaka usmievavému Petrovi Cíbikovi, ale aj vďaka pokojným zvieratám, veselej hudbe vo videu a vtipným momentom z natáčania, ktoré sme sa rozhodli vo videu ponechať. Počas rozhovoru nás napríklad potrápila mucha, no boli sme na vidieku, a tak sa mucha dostala aj do finálneho videa. Aj trošku naivné no dobre myslené ponúkanie kravy natrhanou trávou na pastvine, ktoré i samotný klient okomentoval: „Ponúkam jej trávu, a má jej tu kopec“ sme ponechali. Ak sa chcete zasmiať, priznáme sa vám aj s tým, že náš kolega musela z videa zmazať zvuky cikajúcich a kakajúcich kráv, ktoré náš takmer dvojhodinový rozhovor na lúke značne pretkávali. Bonusom je úprimný úsmev nášho klienta v poslednom zábere.

Autor textu Kristína Lišková
Otázky pre interview, zvukové nahrávky Kristína Lišková
Kamera, svetlá Martin Faktor
Post-produkcia a animácie Martin Faktor
Hudba Deer Room
Agentúra Lemon Lion, SK