Demetra je talianska značka predajcov múky. Oslovili nás so žiadosťou o pomoc pri tvorbe novej značky a loga. Nemali ani logo ani názov.
Klientka prišla s dobrými nápadmi inšpirovať sa antikou a ich symbolikou. Po konzultácii s ňou sme sa zhodli na symbole ženskej tváre z profilu kombinovanej so symbolom žita vo vlasoch.
Skicovanie
Začali sme skicovaním prvých nápadov a možných spôsobov ako vyjadriť želanú myšlienku. V záujme jednoduchosti sme sa rozhodli spraviť veľké zrná žita.
Prvé koncepty a konštrukcia
Po mnohých obmenách a zdokonalovaniach geometrie sme dosiahli finálny tvar. Klienta prišla s dodatočným vylepšením – prameňom vlasov nad čelom. Toto pomohlo ešte lepšie farebne vyvážiť symbol.
V posledných krokoch sme zmenili spôsob, akým sú “vlasy” vykreslené tak, aby logo lepšie fungovalo v štvorcovom formáte a bolo kompaktnejšie.
Písmo a farby
Písmo Trajan bola zjavná voľba pre logotyp (text). Skombinovali sme ho s dynamickým polo-ozdobným písmom Textile. Decentné, stabilné písmo pôsobí veľmi dobre v kontraste s moderným dynamickým písmom za zachovania výbornej čitateľnosti.
Zadefinovali sme klientke farby vo všetkých farebných priestoroch, pantone a fóliách pre jednoduchosť budúceho použitia na iné účely.
Bezpečnostná zóna loga
Zadefinovali sme konštrukciu loga a bezpečnostnú zónu, do ktorej by nemal zasahovať žiadny iný element, aby logo vyzeralo čo najlepšie. Všetky výnimky alebo zmeny musia byť prediskutované s profesionálom.
Použitie na vreciach
Pred odovzdaním loga sme navrhli ako bude vyzerať na ich značkových vreciach. Toto je totiž najčastejší bod kontaktu s ich značkou.
Klientka povedala:
“Ahoj, od vreciarov [tlačiareň, ktorá vyrába vrecia pre múku] máme veľmi dobrý ohlas na logo aj slogan a vlastne celú myšlienku. Vraj je jednoduché, elegantné a zároveň pekné. Môžeme sa navzájom poklepať po pleci. Good job.”
ďalšie logá od nás