Ako sa vyhnúť pocitu, ktorý vás núti odpisovať fanúšikom na Facebooku nahnevané správy

Ako sa vyhnúť pocitu, ktorý vás núti odpisovať fanúšikom na Facebooku nahnevané správy

Pustiť sa do spravovania Facebookového profilu je pomerne jednoduché, robiť to však správne už tak celkom jednoduché nie je. Treba sa pripraviť aj na to, že Facebook nie je len o naberaní lajkov a fanúšikov. Fanúšikovia totižto radi kladú otázky a vedia byť pri tom nepríjemní, aj nahnevaní. Ak by ste na nich chceli reagovať tvrdo, vymazávať ich, ignorovať alebo blokovať, radšej si to rozmyslite a prehodnoťte svoj postoj, situáciu by ste len zhoršili. Dám vám niekoľko rád ako nepríjemné komentáre zvládať a dokonca obrátiť vo svoj prospech.

 

Pri spravovaní Facebookových stránok našich (alebo mojich) klientov aj ja často predýchavam poniektoré komentáre a premýšľam, čo teraz, čo odpoviem? Dám si predtým čokoládu, alebo zjem obed už o desiatej doobeda? Budem volať klientovi a pokazím mu náladu, alebo to vyriešim sama a budem za tým sedieť ďalších tridsať minút (aj so spomínanou čokoládou). Čokoládu nespomínam len tak, môj známy pri prvých odpovediach pre fanúšikov/sledovateľov často potreboval čokoládový relax pred samotným písaním…

 

 

Rada prvá – neodpovedajte v zlej nálade

 

Ak nemáte svoj deň, podnikateľský či osobný, podpichovačné odpovede na Facebooku vám ho nevylepšia. Od zlej nálady sa treba odosobniť a rozhodne neodpovedajte v takom rozpoložení, v ktorom komentár/otázku písal váš fanúšik.

Dôvod je jednoduchý, ukážete, že viete odpovedať či reagovať aj na nepríjemné komentáre a že si držíte určitý status a neznížite sa na úroveň, ktorá by mala veľmi blízko ku dnu (napríklad nebudete používať nesympatické výrazy, ktoré použil váš fanúšik a to ani v tom prípade, že máte skutočné opodstatnenie byť nahnevaní).

 

Príklad:

Rada druhá – odpovedajte aj na negatívne komentáre

 

Poniektorých fanúšikov teší len to, že si do druhých trošku „rypnú“. No čo už, každému deň vylepší niečo iné. Zároveň však títo fanúšikovia v kútiku srdca očakávajú, že im odpíšete, aby si mohli rypnúť znova. V tomto prípade odporúčam byť o krok vpred a odpísať im tak, že sa ďalšie rypkanie alebo rýpanie už nedostaví.

Týmto spôsobom ukážete aj ostatným fanúšikom, že viete komunikovať so zákazníkmi aj v prípade, že sú nespokojní, nahnevaní, alebo sa im nepáčia vaše ceny či služby. Každý, kto si za svojím podnikaním a cenami stojí, by sa predsa mal vedieť obhájiť.

 

Príklad:

Rada tretia – stojte si za svojimi cenami

 

Háklivé sú najmä ceny. Možno aj vy máte zopár fanúšikov, ktorým sa každá zľava zdá príliš nízka, každá cena príliš vysoká, poštovné by malo byť len zadarmo a kvalitu by ste mohli predávať s minimálnym ziskom.

Nebojte sa však vyjsť s cenami vo vašich príspevkoch von. Stojte si za cenou a snažte sa ukázať fanúšikom, čo v danej cene majú, aká pridaná hodnota za ňou stojí. Toto odpovedajte aj fanúšikom, ktorí by najradšej žili v krajine Zadarmo.

 

Príklad:

Rady na záver

 

Nebojte sa byť vo vašich komentároch úprimní a pravdiví. Vaše komentáre môžu byť aj dlhšie. Myslite na to, že kto chce, ten si prečíta aj dlhší názor, ak je skonštruovaný zmysluplne. Nebojte sa odpovedať aj na nepríjemné komentáre. To, že stratíte jedného fanúšika ešte nemusí znamenať, že ste zároveň prišli aj o zákazníka. Negatívne reagujúci fanúšikovia možno nepatria medzi skupinu, ktorá u vás nakupovala, alebo by bola nakupovala. Skúste aj týchto fanúšikov presvedčiť o vašich kvalitách a ak sa vám to nepodarí, sústreďte sa na tých, ktorí vás majú radi a podporujú vás.

Myslite ešte na jednu vec – vaše odpovede nečíta len práve nahnevaný fanúšik, ale aj masa ostatných, ktorí vás sledujú alebo lajkli. Možno sa nezapojili do diskusie, ale niekde v tichosti čítajú vaše príspevky a vytvárajú si na vás názor. Ak dodržíte rady, ktoré som vám ponúkla, verím, že si udržíte fanúšikov správnou cestou a presvedčíte ich o svojich kvalitách.

 

Rada na úplný záver

 

Ak vám vedenie Facebook stránky nejde tak, ako by ste si predstavovali, alebo potrebujete pomôcť s tým ako komunikovať s vašimi fanúšikmi, obráťte sa na agentúru Lemon Lion v ktorej pracujem. My si už s vašimi fanúšikmi nejako poradíme, prípadne ich získame ešte viac 😊.

Potrebujete pomôcť so správou Facebook stránky?
Kontakt

 

Podobné články / Similar posts

 

 

O autorovi

Kristína u nás riadi všetky copywritingové aktivity – či už ide o obsah pre webstránku, katalóg, leták, brožúru, alebo blogové články. Všade tam, kde klient potrebuje pomôcť obsah vymyslieť, upraviť, opraviť alebo prekopať od prvého písmenka až po poslednú bodku mu rada podá pomocnú ruku. Riadi Facebookové stránky, píše pre ne príspevky a venuje sa tiež napĺňaniu webstránok obsahom.



Prihláste sa na odber noviniek z blogu